czwartek, 22 listopada 2018

Depresja u 2 latka

O depresji mówi się i pisze relatywnie dużo, jednakże są to zwykle rozważania i porady dotyczące dorosłych. Nie świadczy to wcale, iż problem ten nie dotyczy dzieci – wręcz przeciwnie, depresja jest częstym zaburzeniem, na które zapadają osoby nieletnie. Częściej cierpią na nią dziewczynki. Szacuje się, że depresja i zaburzenia nastroju z nią związane dotykają proc.


Jest jednak wiele charakterystycznych objawów, które u starszych pacjentów z depresją nie występują. To również jeden z objawów depresji u dorosłych. Jeśli twoje dziecko ma problemy ze snem, to także może być to objaw depresji.


Chyba że twoja pociecha to nocny marek, który woli spać w dzień. DEPRESJA U DZIECI: problem trudny do rozpoznania. Nie ma pewnie dziecka, które by kiedyś nie powiedziało rodzico“Mam depresję. Dzieci i nastolatki lubią przesadzać - nieprzyjemne.


Niestety, rodzice często nie zdają sobie sprawy, że agresja, chwiejność nastrojów, lenistwo dziecka to nie skutek młodzieńczego buntu, ale objawy depresji, poważnej choroby, która niszczy organizm i może doprowadzić do dramatu. Termin „depresja” rezerwuje się niejako tylko dla dorosłych, ignorując fakt, że stany depresyjne przeżywają także dzieci i nastolatki. Nie dopuszcza się myśli, że na depresję mogą chorować maluchy. Była ta głównie depresja, lęki związane ze szkołą.


Zażywałam lek Fevarin, aktualnie od lat Asentre i doraźnie Xanax. Jakiś czas temu wszystko układało się dobrze, miałam mniejsze dawki. Kolejne „nietypowe” objawy depresji, które występują u dzieci, to zaburzenia koncentracji uwagi i trudności z zapamiętywaniem. To powoduje, że ci uczniowie opuszczają się w nauce, przestają odrabiać lekcje i nie chcą chodzić do szkoły.


Przepraszam, jeśli się rozpiszę. Mam dwanaście lat i czuję, że się zmieniłam w rok. Zaczęło się to od straty najlepszej osoby, jaką w życiu spotkałam, ale potem zrobiła mi coś, czego nie mogłam jej wybaczyć.


Występowanie depresji u dzieci i młodzieży. Na kliniczną depresję cierpi dzieci przedszkolnych powyżej 2-, 3-go roku życia, w grupie dzieci 6-lat oraz do w grupie młodzieńczej. Charakterystyczną cechą depresji okresu dzieciństwa i dojrzewania jest wysoki współczynnik współzachorowalności. Twoje dziecko jest płaczliwe, smutne, apatyczne, brakuje mu energii, często skarży się na ból brzucha lub biegunkę? To mogą być objawy depresji, które są różne w zależności od wieku dziecka (inaczej mogą wyglądać u malucha w przedszkolu, a inaczej u nastolatka w szkole).


Ważnym czynnikiem zapobiegającym późniejszym zaburzeniom emocjonalnym i stanom depresyjnym jest bezpieczne, stabilne otoczenie, w którym dziecko spędza swój czas. Większości z nas depresja kojarzy się przede wszystkim ze smutkiem, rozpaczą, przygnębieniem i apatią. Tymczasem u dzieci i młodzieży zaburzenia nastroju mogą objawiać się w zupełnie inny sposób.


Często emocje te mają niewielkie nasilenie, a nawet nie pojawiają się wcale. Od końca wakacji nie mam chęci do życia. Poza szkołą nigdzie nie wychodzę, jedynie na chwilę do sklepu. Nie mogę się skoncentrować na odrabianiu lekcji.


Gdy rozwiązałam wasz test, wyszło, że mam ciężką depresję. Nikomu nie mówię, co się ze mną dzieje. Wówczas cierpiąca na depresję osoba sprawia wrażenie zdrowej: może wręcz tryskać humorem i energią.


Jednak depresja nie zawsze jest odpowiedzią na konkretne wydarzenie i problem. Część zachorowań nie ma z tym związku. Problemów w szkole - trudności z koncentracją, niska frekwencja, frustracje spowodowane nauką, z dobrego ucznia zmienia się w złego. Wielu nastolatków ucieka z domu lub próbuje. Bardzo ciężko jest rozróżnić depresję od złego humoru, normalnego dla nastolatków.


Depresje u nastolatków mogą prowadzić do: 1. W młodym człowieku dokonuje się wiele zmian związanych z dojrzewaniem. Pytania kim jestem i gdzie jest moje miejsce na tym świecie są zupełnie normalne w wieku dojrzewania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty