piątek, 30 listopada 2018

Co przywieźć z usa 2019

Na zakupy do USA – brzmi jak scenariusz filmu lub kaprys bogacza? Ja od kilku lat zdecydowaną większość zakupów odzieżowych robię w Stanach. Dlaczego właśnie tam, co „zabrać” ze sobą z USA do domu i jak nie wyjść na minus – krok po kroku opiszę wam wszystko w poradniku poniżej. Wtedy wystrzelą fajerwerki, zapłonie napis z nową datą, a na głowy imprezowiczów sypną się confetti! Mam nadzieję, że będzie to niezapomniany wieczór #128578; Oprócz świętowania Nowego Roku, przy okazji wizyty w USA planuję zrobić jakieś zakupy.


W dzisiejszym poście zamierzam sprawdzić, co opłaca się przywieźć z Ameryki.

Co można przywieźć z Ukrainy. Kupowanie pamiątek to jeden z nieodłącznych etapów podróży. Przed wyruszeniem w drogę zawsze sprawdzamy, czym się dany kraj charakteryzuje i jakie suweniry możemy z niego przywieźć.


Osobiście nie jadłam gum cynamonowych z usa, tylko takie z europy, więc może to te, co koło cynamonu nie leżały, ale tak czy inaczej, moim zdaniem to syf niesamowity. Guma powinna być miętowa, a nie cynamonowa, odowej można zwymiotować. Jednym z powodów, dla którego ponownie wybrałabym się za ocean są właśnie zakupy!


We wpisie o prezentach z USA znajdziecie parę pomysłów, co przywieźć sobie i bliskim zza oceanu. Przyznam, że do moich ulubionych sklepów ze spożywką należał Piggly Wiggly, a na ubrania polowałam w centrach handlowych.

Mówiono nam, że Filadelfia słynie z Tastykake. Wobec tego kupiłam te pyszne ciacha. Sklep BathBody W orks mnie skusił. Zazwyczaj nie wydaję zbyt wiel e pieniędzy na kosmetyki i kupuję tylko to, czego potrzebuję.


Jednak w USA promocje w Body Shopie w stylu kup dwa, trzeci gratis albo kup gratis sprawiły, że zaczęłam się zastanawiać. We wrześniu moja ciocia leci do USA do rodzinki. Pomyślałem, że mogła by coś tam kupić, a ja bym to w Polsce sprzedał i trochę na tym zarobił.


Nie wiem tylko co najbardziej opłaca się tam kupić? Ile sztuk mogła by przywieźć, tak żeby na granicy się nie przyczepili? Specjalnie szkolone psy na lotniskach w USA wyczują wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego wwożone do USA. Jedynie produkty pochodzenia zwierzęcego jakie można przewieźć do USA to oryginalnie zapakowane puszki z wyrobami mięsnymi lub oryginalnie (przez producenta) zapakowana próżniowo kiełbasa, kabanosy lub inne wędliny. Za pół roku jadę do Stanów (na zachodnie wybrzeże).


Powiedzcie mi, co warto przywieźć, coś czego u nas nie ma, jakieś gadżety, jedzenie, elektronika? To co najpiękniejsze w USA to parki narodowe. Dlatego dobrze w pierwszym lepszym parku narodowym kupić bilet (karnet) Annual Pass za 80$.


Dla mnie jest to jedna z najpiękniejszych rzeczy, jakie przez lat podróżowania w ogóle widziałem. Niesamowicie pięknie, ręcznie malowane wyroby ceramiczne są znakiem rozpoznawczym ukraińskiego Zakarpacia.

Gdy pojechałem rok temu w marcu do pięknej stolicy Zakarpacia – Użhorodu i zobaczyłem to cudo w restauracji, wiedziałem, że muszę je przywieźć na pamiątkę do Polski. Amerykanie uwielbiają obuwie sportowe: jego wybór w USA jest olbrzymi, ceny zaś bardzo konkurencyjna, zwłaszcza jeśli nie zależy nam na modelach z najnowszej kolekcji. Różnica w cenie butów Vans, Converse czy Nike pomiędzy Stanami a Polską wynosić może nawet.


Buty sportowe są znacznie tańsze w USA. Kilkakrotnie dostałam od Was sugestie, że chcielibyście tutaj czytać więcej na temat zakupów w USA. Gdy zaś pytam o szczegóły, co dokładnie chcielibyście wiedzieć, to słyszę że najlepiej wszystko #128521; Hauli zakupowych na blogu nie planuję, o kilku sklepach już Wam opowiedziałam (tutaj), a dzisiaj postanowiłam “ugryźć” temat od nieco innej strony.


Wracając z wakacyjnych podróży, w trakcie których opuściliśmy obszar Unii Europejskiej, musimy się liczyć z obowiązkiem zapłacenia cła za przywiezione pamiątki i inne zakupy. Już za lekko ponad miesiąc czeka mnie podróż do Nowego Jorku i zastanawiam się, czy warto coś tam na miejscu kupić. Ma ktoś doświadczenie w tej dziedzinie?


Ile alkoholu można wwieźć - kraje muzułmańskie, Izrael, Europa. Jeśli przewozimy alkohol, musimy po prostu zachować umiar. Największe restrykcje z wywozem alkoholu obowiązują w krajach muzułmańskich, zwłaszcza w Iranie i Libii, gdzie nawet za puszkę ulubionego piwa możemy wylądować w areszcie. Co przywieźć z USA aby się opłacało. Jak to jest z cłem i innymi opłatami?


Jest szansa, że jeśli wezmę np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty