czwartek, 22 listopada 2018

Czy podawanie numeru pesel jest niebezpieczne

Czy podawanie numeru pesel jest bezpieczne? W internecie powszechnie można spotkać strony internetowe, które zachęcają użytkownika do rejestracji swoich danych osobowych. Podobnie bywa też w życiu codziennym. Dane osobowe to jeden, z najściślej chronionych atrybutów człowieka. Nie bez powodu wciąż prowadzi się działania nad.


Tak samo strona EPUAP, konieczne jest podanie peselu i innych wrażliwych danych. Witam, czy podanie samego numeru bez żadnych innych danych, może skutkować czymś złym, czy raczej nie ma się czego obawiać? Kolega z redakcji opowiedział mi dziś historię. Ot, taką sobie opowiastkę rodzajową, która nie zmrozi nikomu krwi w żyłach.


Największym niebezpieczeństwem jest zgubienie dowodu osobistego, które natychmiast należy zgłosić na policję. Pamiętajmy także o niszczeniu karty bankowe, których nie używamy. Czy można odmówić ich podania?


Dlatego podawanie niektórych swoich danych, np. Jeżeli wyrazimy zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych, nie mamy już tak naprawdę kontroli nad swoimi danymi osobowymi, bo one będą sprzedawane – mówi Michał Serzycki, ekspert PDP Group, były Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Cześć, wiem, że temat trochę niezdarnie nazwany, ale już spieszę z wyjaśnieniem. Otóż na oficjalnym profilu facebookowym pewnego organizatora pewnego koncertu wygrałem wejściówkę. Mój kolega kupił sobie bransoletkę z wyszytym swoim peselem na wierzchu.


Czy jeżeli by zgubił tę bransoletkę, a ktoś by ją znalazł, domyślił się że to pesel mógłby to wykorzystać przeciw niemu? Niezależnie od tego, czy taki numer jest poufny, czy jawny, czy nawet publiczny – zawsze jest narzędziem do masowego gromadzenia informacji o osobie. A to jest w wszech miar niepożądane. PESEL, jest bardzo niebezpieczne.


Tak, choć nie jest to wcale proste i wymaga starannych przygotowań. Numer zawiera datę urodzenia, numer porządkowy, oznaczenie płci i liczbę kontrolną. Podawanie konta bankowego, bezpieczne czy nie? Otóż, chcę sprzedać kilka rzeczy przez internet, a ja nie mam konta i wtedy musiałabym podać numer konta mojego taty, tylko, że on nie jest co do tego przekonany. Może zacznę od tego, skąd biorą się takie stwierdzenia.


Jest to jedyny niezmienny identyfikator. Do mnie też zadzwonili w zeszłym roku, podając, że są z telekomunikacji. Uzgodniliśmy telefonicznie warunki nowej umowy.


Moje zaniepokojenie wzbudził fakt, że podając błędny Pesel mojej babci Pani go zaakceptowała. Po kilku dniach przyjechała do domu. Bo zadzwonil ado mnie pani, ktora przedstawila sie, ze jest z neostrady i oferuje multipakiek. Zgodzilem sie i wowczas poprosila o nr ewidencyjny z rachunku telefonicznego i moj pesel. Należy umieszczać go na wszelkich pismach kierowanych do sądu.


Jestem Meritum Umbank, pochodzę z Gwalijar, miasta dostatku i luksusu – to tam zaczynałem swoje finansowe potyczki. Jednakże na stare lata postanowiłem odkrywać świat i przywędrowałem do Polski. Jak sprawdzić swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych? Jak przenieść numer przy zmianie operatora? Jak wypełnić wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej - EDG-1?


W celu zawarcia umowy należy na wstępie określić jednoznacznie strony tej umowy. Czy zatem płatności kartą w Internecie są bezpieczne? Jak to się dzieje, że w ciągu kilku sekund po podaniu numeru naszej karty otrzymujemy wynik autoryzacji? Wtedy Visa sprawdza czy karta nie jest skradziona lub zastrzeżona i wydaje decyzję o. Witam chciałem was się poradzić w takiej sprawie, jakiś czas temu skontaktowałem się z pewnym hostelem na Faceboku. Chciałem zarezerwować pokój i wpłacić zaliczkę, ale hostel odp mi że wystarczy tylko jak podam nr karty i jej ważność czy to bezpieczne?


To jest normalna visa podpieta pod konto (a ze konto nic nie kosztuje i mozna wykorzystywac pod platnosci napelniajac je okazyjnie, to inna sprawa), ktora mozna placic w internecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty