Olej bez prowadnicy pilarka podaje szeroko i bogato, ale jak założę prowadnic, to łańcuch suchy a olej kapie mi na buty. Prowadnica czyściutka, rowek, oczko, etc. Szpilki nie wyciągnięte, jest jeszcze mnóstwo gwintu. PS-1Dolpime co pracowała w lesie wdzień wdzień przez około 10lat a jest dalej w bardzo dobrym stanie i nie ma problemów z wyciekiem oleju itp.
Jak w temacie cieknie mi olej z czarnego wężyka pod spodem pilarki. Najprawdopodobniej, a raczej na pewno, olej cieknie ze zbiornika oleju ( pęknięty, itp. może po postu korek nie trzyma), albo z pompy oleju ( uszkodzona). Tak, czy tak nie zaszkodzi dać do reklamacji. Niestety, taki sprzęt ma wykonać daną pracę, powiedzmy tydzień, lub miesiąc i do kosza. Wtedy z naszego samochodu pojawiać się będzie wyciek oleju przekładniowego.
W tylnym napędzie będzie to wyciek z tylnego mostu napędowego. Wszystkie te sytuacje sprowadzają się do wymiany wspomnianych uszczelniaczy. Olej silnikowy to podstawowy i najważniejszy płyn eksploatacyjny, dzięki któremu silnik może pracować.
Wycieki oleju pojawiają się najczęściej w starszych samochodach, w których dochodzi do zużycia uszczelek. Wyciek oleju jest bardzo niebezpieczny dla silnika, ale również dla innych kierowców. Plamy oleju na drodze mogą spowodować, że inny kierowca wpadnie w poślizg, który.
U mnie też cieknie olej, była już raz w serwisie niby coś wymienili. Jedak nadal cieknie trochę mniej ale jednak nie do przyjęcia - wielka plama pod pilarka po kilku dniach nie używania. Może była jakaś seria wadliwa.
Co prawda jest gwarancja, ale ciagle odsyłac piłę do serwisu to nic przyjemnego. Olej wylatuje z tej gumki, ale po wykonaniu kilku cięć przestaje lecieć i smarować prowadnicę. W serwisie bez zaglądania do pilarki stwierdzili, że to pompka oleju - w domu przejrzałem pompkę i jest czysta, jak nowa, zresztą cała pilarka ma lata i jest bardzo mało używana.
Pilarka wyczyszczona jak nowa. Jedną z najpowszechniejszych usterek samochodów z dłuższym stażem są wycieki oleju. Jeżeli wyciek jest świeży można go stosunkowo łatwo zlokalizować.
Gorzej jest w przypadku gdy olej zdążył już zabrudzić większą część silnika lub skrzyni biegów, wówczas aby sprawdzić, w którym miejscu dochodzi do wycieku trzeba. Liście w pojemniku na olej w pilarce Stihl MS181. Podczas ostatniego użytkowania przez nieuwagę otworzył mi się korek wlewu oleju przy pilarce Stihl i wleciały do niego liście. Najlepiej teraz chyba będzie opróżnić pojemnik z oleju i wyczyścić sprężonym powietrzem.
Tylko zastanawiam się czy drobinki z liści nie. Sprzęt Używany, prowadnica zużyta dość mocno, nie zapala (po chwili się wyłącza), cieknie olej. Wizualnie Prezentuje Się Tak Jak Na Zdjęciach, Czyli Dobrze Z Nielicznymi Śladami Użytkowania. Układ smarowania jest w założeniu całkowicie szczelnym układem działającym pod ciśnieniem.
Niestety, z czasem w miejscach połączeń silnika, skrzyni biegów oraz pokryw, pojawiają się przecieki. A jak olej cieknie z piły wszelkimi możliwymi dziurami po spodniach, butach i kto wie gdzie jeszcze, ale nie całkiem tam gdzie trzeba to chyba coś jest nie tak. Tak jak pisałem wyżej: Wspaniała firma Oleo-Mac najprawdopodobniej poszła po taniości i zastosowała obudowę sprzęgła od innego modelu nieprzystosowaną do tego typu. Ale Awruk pisze na początku że wyciek ma gdzieś w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem więc uszczelniacz na wale z przodu silnika nie wyrzucałby oleju przy łączeniu silnika ze skrzynią.
ASO całe 20PLN i po problemie. Kupiłem, zastosowałem i wyciek ustał. Według mnie jest to lepsze rozwiązanie bo raz że tańsze dwa - możesz sam zapobiec wyciekom oleju z silnika.
Sąsiad kupił też z marketu jakiegoś NAC-a 45-5KM mało co używana a już cieknie olej do smarowania łańcucha, rozkrciliśmy ją, przeczyściliśmy, pododopasowywaliśmy wężyki i resztę guowych i plastikowych elementów, było dobrze kilka cięć i dalej cieknie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.