czwartek, 5 lipca 2018

Spotykanie sie z samotna matka

A właściwie, dlaczego mówi się “samotna matka”? Kobieta może byc matka, ktora jest sama, z wyboru lub nie, ale nie oznacza to od razu, że jest samotna. Albo mówi się “Matka samotnie wychowujące dziecko”. Może i ojciec nie mieszka z nimi, ale uczestniczy w wychowywaniu dziecka… beznadziejne te określenia. Samotni rodzice mogą rozliczać się wspólnie z dzieckiem, co stanowi dla nich preferencyjne rozwiązanie - samotna matka, rozliczając się z dzieckiem, w swoim zeznaniu rocznym deklaruje podatek w wysokości podwójnej kwoty, którą oblicza się od połowy rocznych.


Witaj beatka ja teź jestem samotna matka mam dwoch synkow 3latka i 5roku maz nas zostawil rok temu i ma gdzies dzieci rozumiem cie doskonale niejest nam latwo znalezc mezczyzne ktory nas bedzie szanowal kochal wspieral sama sie o tym przekonalam zwiazalam sie z mezczyzna ktory taki byl cudowny na poczatku a teraz traktuje mnie i dzieci jak. Nie wyobrażam sobie wprowadzenia jakiegokolwiek mężczyzny do domu – pisze Samotna Matka. Mężczyzna musi nauczyć się kochać własne dziecko, nauczyć się zbudować z nim więź, którą matki mają wrodzoną.


Nigdy nie pokocha tak obcego dziecka. Prawdą też jest, że zawsze będzie tym drugim. Córka ma piętnaście lat, tata widzi że jego córka ma obowiązek się z nim spotkać i nie ma prawa w tym czasie mieć innego życia, nie ma prawa kontaktu z nikim innym podczas spotkania. Spotkania, które wygląda najczęściej według tego samego schematu: pobyt w domu, tata ogląda tv a dziecko ma do wyboru swój telefon lub komputer taty. Bycie samotnym rodzicem jest sporym wyzwaniem finansowym zwłaszcza wtedy, gdy nie możesz liczyć na alimenty lub pozostajesz bez pracy.


Jeżeli jesteś samotną matką po rozwodzie, uczącą się lub bezrobotną, możesz ubiegać się o specjalny dodatek z tytułu samotnego wychowywania dziecka. Potocznie nazywa się go zasiłkiem dla samotnej matki. Tobą i Norvilem, że łatwiej dogadają sie osoby z podobnymi doświadczeniami.


Trudno ustawiać jakąś głupią barierę, że ja po przejściach chcę spotkać tylko człowieka, który jest wolny od wszelkich zobowiązań itp. Nie świadczyło by to dobrze o dojrzałości Ja ojca Piotrka też poznałam przez internet. Ale nie brakuje wyjątków, a przynajmniej facetów poważnie zastanawiających się nad związkiem z samotną matką. Mężczyzna poznał Patrycję w salonie fryzjerskim, do którego uczęszczał. Czasami uczucie pojawia się od razu i właśnie tak było w jego przypadku.


Zaproponował spotkanie, potem kolejne i. Czytałem Wasze posty i już nie mogłem się powstrzymać od dodania paru słów od siebie. Jestem 35-letnim kawalerem, mającym na utrzymaniu 4-letnią córkę. Przed dwoma laty rozstałem się z jej matką. Od tego czasu staram się ułożyć sobie z kimś życie. Byłem na wielu randkach i spotkaniach nazwijmy je towarzyskimi.


Widywałem się z samotną matką przez lata, widując jej synka niemal codziennie. Po rozstaniu w moim sercu pozostała ogromna wyrwa. Nie umawiam się z samotnymi matkami, bo denerwuje mnie ich reakcja, kiedy twierdzę, że… nie umawiam się z samotnymi matkami. Matki korzystające ze sponsoringu często ukrywają to przed światem, rodziną, ale przede wszystkim przed dzieckiem. Jednak zamiast karcących słów czasem lepszy może okazać się mail z kilkoma adresami organizacji pozarządowych pomagających mamom w kryzysie.


Zaczęło się od tego listu: „Wokół siebie widzę samotnych trzydziestoparolatków. Bez znajomych, bo znajomi mają już rodziny i zajęty czas wolny. Jak chcesz napisać cos mądrego, to napisz jak wyrwać się z kręgu samotności, a nie kolejny durny wpis o tym, jak wyrwać lalę do ruchania na jedna noc. Rozliczenie jako osoba samotnie wychowująca dziecko Osoba samotnie wychowująca dziecko ma prawo korzystać z preferencyjnej formy rozliczenia, który pozwala jej uznać dziecko jako członka rodziny i rozliczyć się łącznie z nim.


Wspólne rozliczenie z dzieckiem nie wymaga, by dziecko faktycznie zarabiało - samotny rodzic wypełniając zeznanie roczne, skorzysta z preferencji i zapłaci. Czuje sie samotna odrzucona po nieudanym zwiazku. Prosze odpowiadac napewno sie uďż˝ozy. A czy moze pan zmienic miejsce zamieszkania, ze wzgledu na moje problemy zyciowe. Szanowni Państwo pozwalam sobie zarekomendować swoją mamę, która nie posługuje się komputerem, stąd moje pośrednictwo.


Mama jest emerytką, dyspozycyjną (samotna wdowa), w pełni sprawną, z bardzo dobrymi referencjami od osób, których dziećmi się zajmowała. Prawa samotnej matki: prawo do ulg oraz zasiłku rodzinnego. Niektórym z nas najbardziej doskwiera zła sytuacja finansowa. Inne mają problem ze znalezieniem pracy bądź wciąż borykają się z ojcem dziecka, który rzuca kłody pod nogi.


Większości doskwiera brak bratniej duszy. Gdzie wtedy udać się po pomoc dla samotnej matki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty