poniedziałek, 2 listopada 2020

Nie zrobilem zakonczenia tachografu

Nie zawsze rozpoczyna się jazdę tam gdzie się ja zakończyło dla kontrolujacego nie musi to być takie oczywiste, bo w niektórych firmach kierowcy często zmieniają auta, np na przerzutach auta nie zjezdzają do bazy, tylko dojezdzają do nich kierowcy, dlatego, dla świetego spokoju lepiej zawsze robić rozpoczęcie i zakończenie. Rozpoczęcie i zakończenie miejsca pracy. Pytanie: Proszę o wskazanie, jak powinnam poprawnie dokumentować czas pracy kierowców.


Użytkuję pojazdy na potrzeby własne. Zasadniczo praca jest wykonywana od 7. Kierowcy po przyjściu do pracy przez pierwsze minut zajmują się kompletowaniem dokumentacji oraz przygotowaniem samochodu do pracy. Nie robiłem rozpoczęcia, pojechałem do stacji diagnostycznej, wróciłem, zakonczyłem ponownie dzień.


Kiedyś pytałem się celnika, co w takich przypadkach. W Polsce nie ukarają mnie za takie coś, bo nie ma wymagań odnośnie wpisów rozpoczęcie. Podstawowa obsługa tachografu.


Kraj rozpoczęcia pracy i zakończenia. Koledzy mam takie pytanie zrobilem pauze jak nalezy a przed rozpoczęciem pauzy nie zrobiłem zakonczenia pracy na tachografie tylko sie zatrzymalem i wszystko poprostu zapomialem dodam ze jestem poczatkujacym kierowcą nie usprawiedliwia mnie to ale co mam teraz zrobic? Dziękuję za pomoc Pozdrawiam. Kierowcy nie wolno odstępować, wypożyczać, sprzedawać i niszczyć swojej karty. Przed rozpoczęciem jazdy, kierowca jest zobowiązany włożyć kartę do tachografu cyfrowego i nie powinien jej wyjmować aż do zakończenia przewozu (chyba że oddala się od pojazdu na dłużej).


Tyle ze tacho po ponownym wlozeniu nie zapytalo o kraj rozpoczecie tylko czy odpoczynek do teraz dalem tak i rozpoczecie pl. Okazanie podczas kontroli wykresówki, wydruku z tachografu lub karty kierowcy, które nie zawierają wprowadzonych ręcznie bądź automatycznie wszystkich wymaganych danych dotyczących okresów aktywności kierowcy lub symbolu państwa miejsca rozpoczęcia lub zakończenia dziennego okresu pracy, w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28. Ręczne wprowadzenie w tachografie kraju rozpoczęcia i zakończenia pracy jest obowiązkowe lecz w Polsce brak wpisu nie jest zagrożony mandatem karnym.


Odpowiedź ma charakter wyłącznie informacyjny i nie może stanowić wiążącej wykładni prawa. To ze pewnie i nie pokazuje to nie znaczy ze nie jest to wykroczeniem. Znaczniki zakonczenia i rozpoczecia sa bardzo dobrze widoczne w programie, poza tym wystarczy wydruk z tachografu danego dnia i widac wszystko czarno na bialym. Pauza jest liczona od zakonczenia do rozpoczecia i nic na to nie poradzisz. Kierowca dokonuje wpisów ręcznych na karcie kierowcy za pomocą tachografu cyfrowego.


Wpis ręczny dotyczy aktywności takich jak : okresy gotowości, innej pracy, przerw i dziennych okresów odpoczynku. Wpis ręczny wykonywany jest wtedy kiedy karty kierowcy nie było w slocie tachografu a kierowca wykonywał czynności określone powyżej. Przepisy nie określają, kiedy należy wyjąć kartę. Mówią jedynie o tym, że należy stosować kartę w każdym dniu, w którym prowadzi się pojaz oraz że nie wyjmuje się karty przed zakończeniem dziennego okresu pracy (oczywiście z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest to uzasadnione).


Natomiast kwestia używania tachografu w trakcie oddalenia się od pojazdu jest uwarunkowana tym, czy. No to jak pytam, mowie im ze chce to dzis zalatwic bo nei mam czasu lazic co chwile do nich. Niestety nie zostały one zweryfikowane ze światową czołówką.


Jest to metoda, ktora u mnie zadzialala i mozliwe ze kilka punktow bylo niepotrzebnych, ale zrobilem tak i dziala. Mozna wlaczyc sobie przy okazji zegarek na liczniku, jesli ktos nie posiada, poz. Presence montre Nie zdziwcie sie jak przebieg nie do konca bedzie sie pokrywal z tym z Tachografu. Strona 3z 3- EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY - napisał w Czas pracy: Witam, ja nadal wałkuję MiLoG dostałam taka informację od biura rozliczeniowego OCRK, ale nie jestem przekonana co do jej zgodności z prawem (bo przecież jest 1różnych interpretacji) - czy ktoś z WAS tak to właśnie liczy?


Wykop jest miejscem, gdzie gromadzimy najciekawsze informacje z Sieci: newsy, artykuły, linki. O treści serwisu decydują tylko i wyłącznie nasi użytkownicy, dodając newsy, komentując i głosując na nie. Jeśli nie może użyć tachografu w momencie oddalenia się od pojazdu niezwłocznie po powrocie musi ręcznie uzupełnić zakres podejmowanych czynności. Przy rozpoczynaniu oraz kończeniu pracy w danym dniu ważne jest wpisanie kraju, w którym dana aktywność jest wykonywana, gdyż od tego zależy zapisanie na karcie stanu licznika. Sony Xperia L - Nie działa dotyk po zakończeniu rozmowy.


Nie zrobilem SS z tym bledem, i nie pamietam co tam bylo, a nie chce nic na ten telefon kopiowac duzego aby sprwadzic czy ten blad sie pojawi ponownie aby nie napdpisac wolnego miejsca jesli jest jakas szansa na odzyskanie tych danych. Pomimo, iż „małe” pojazdy nie są wyposażone w tachograf nie oznacza to, że okres jazdy (pracy) na nich wykonany nie musi pozostawiać żadnego śladu na wykresówkach czy w danych tachografu cyfrowego. Kierowca nie wyciąga karty kierowcy z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba, że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów.


Jako że tachograf rejestruje poruszanie się. Kwalifikacja prawna - ustawa wg opisu pod tabelą Naruszenie Naruszone przepisy z aktów prawnych wg opisu pod tabelą Grzywna w zł art. Realizacja przewozu drogowego bez posiadania w pojeździe wymaganego dokumentu, z wyjątkiem wykresówek art.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty