czwartek, 5 września 2019

Hr business partner co to za stanowisko

HR Biznes Partner czyli właściwie kto? Nowa nazwa stanowiska, ale czy także nowe umiejętności? HR Business Partner - dyskusja Patrząc na kariery osób pracujących na stanowisku HR BP lub na wymagania w ogłoszeniach.


Co wyróżnia HR business partnera od zwykłego „haerowca”? Na pewno wyjątkowo dobra znajomość biznesu, w którym pracuje. Od osoby na tym stanowisku oczekuje się nie tylko biegłości w zagadnieniach związanych z obszarem personalnym, takich jak rekrutacja, ocena pracownika, czy badanie jego zaangażowania, lecz także dopasowanie.


Wątek dokładnego przetłumaczenia stanowiska na język polski często przysparza problemów wśród szefów personalnych. Zazwyczaj samodzielne prowadzi projekty z różnych obszarów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Jego głównym zadaniem powinno być budowanie strategii HR dla organizacji. Aby móc tego dokonać, potrzebuje wszechstronnej wiedzy biznesowej z różnych obszarów. Agnieszka Syguła, Starszy konsultant w Zespole Doradztwa HRM partners SA, agnieszka.


Pierwsze badanie roli HR biznes partnerów w polskich firmach przeprowadzone przez HRM partners pozwala przyjrzeć się bliżej codziennej pracy oraz najbardziej typowym obowiązkom HR biznes partnerów, a także sformułować przewidywania na temat rozwoju tej funkcji w kolejnych latach. W przypadku osób o najwyższych dochodach, to mężczyźni osiągali wyższe zarobki. Truizmem powinno być stwierdzenie, że jednym z kluczowych zadań działów HR jest ścisła współpraca z zarządem i managerami jednostek biznesowych.


Inicjowanie zmian, wspieranie merytoryczne, a przede wszystkim strategiczne to podstawowe wyzwania HR jako skutecznego partnera dla biznesu. HR manager to inaczej Kierownik Działu Personalnego. Osoba na tym stanowisku odpowiada za personel firmy – zajmuje się rekrutacją pracowników oraz ich rozwojem. Sprawuje ponadto nadzór nad zespołem specjalistów do spraw Human Resources.


Masz realny wpływ rozwój swojej kariery. Razem z przełożonym wyznaczasz cele, które realizujesz, a to prowadzi Cię do awansu na coraz wyższe stanowiska. Raz do roku każdy pracownik wspólnie ze swoim przełożonym przygotowuje plan rozwoju. Praca hr business partner - w serwisie Pracuj. HR BUSINESS PARTNER – certyfikowany kurs.


Szkolenie skierowane jest do osób, które posiadając już pewne doświadczenie w ZZL przygotowują się do objęcia roli HRBP. Dzięki temu, że doskonale rozumieją potrzeby współczesnych pracodawców, są w stanie wspierać ich w. Zarówno studenci, jak i doświadczeni praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywała najlepsze praktyki i wskazywała źródła inspiracji. Amerykanizmy i anglicyzmy… Zamiast kierowników mamy managerów, zamiast sprzedawców accountów, zamiast spotkań meetingi, zamiast informacji zwrotnej feedbacki, a zamiast przygotowania do pracy onboarding. Mamy też trzyliterowe CEO, CFO, CIO, CMO i CSO… Co się za nimi kryje?


Wszystkie te skróty odnoszą się do określonych stanowisk zarządczych w przedsiębiorstwach. Dział personalny w dzisiejszych czasach auremar - Fotolia. Rozbudowana struktura działów personalnych i nowe wyzwania, które są stawiane przed HR-owcami w dzisiejszych czasach sprawiają, że warto się zastanowić nad tym, jaka jest rola dzisiejszego działu personalnego. Project Manager nie dokonuje projektu drogi, mostu, sieci elektrycznej czy budynku.


Robią to za niego specjaliści od ww rzeczy, a on jedynie robi za zwykłą sekretarkę, czyli ustala harmonogram, organizuje spotkania, aby pytać jak idzie robota. A także zarządza zespołem pracowników, implementuje nowoczesne narzędzia HR (ocen pracowniczych, szkoleń, systemów wynagrodzeń) oraz odpowiada za planowanie i nadzorowanie procesami rekrutacji i szkoleń, buduje pozytywny wizerunek pracodawcy. Podobnie jest kiedy rozmawiam z pracownikami z innych funkcji w ramach HR. W kadrze zarządzającej znajdą się również CIO (Chief Information Officer), szef w dziale IT, COO (Chief Operating Officer), osoba odpowiadająca za operacje w przedsiębiorstwie i CSO (Chief Sustainability Officer), osoba piastująca stanowisko zarządcze związane z bezpieczeństwem.


Nazwy stanowisk kierowniczych po angielsku. Niemalże w każdej dużej firmie znajdą się osoby nazywane. Badania think thanku Corporate Executive Board).


Dlatego gwarantujemy, że nie będzie to kolejne szkolenie typu „sztuka dla sztuki”. Zarówno studenci jak i praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywałaby najlepsze praktyki i wskazywała źródła inspiracji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty