wtorek, 28 listopada 2017

Zapchany filtr dpf czy mozna jezdzic

Zapchany filtr cząstek stałych czyli tzw. Jeśli objawy świadczące o jego niedrożności będą bagatelizowane, może się to zakończyć unieruchomieniem auta i koniecznością wymiany filtra. Szalony wymysł ekologów czy urządzenie, które ratuje środowisko naturalne? Pewne jest natomiast to, że filtr cząstek stałych mają na pokładzie w zasadzie wszystkie nowoczesne diesle. DPF w dużej mierze zależy od sposobu eksploatacji samochodu z silnikiem wyposażonym w filtr.


Dzięki temu, że w samochodzie jest zamontowany filtr DPF, silnik Diesla dymi znacząco mniej, uwalniając do atmosfery ograniczone ilości sadzy, wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych czy tlenków metali. Co ważne, filtry DPF charakteryzują się wysoką wydajnością, zatem emisja zanieczyszczeń wynikających ze spalania oleju. Montowany jest w samochodach wyposażonych w silniki wysokoprężne, a jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Podjechalem do najblizszego warsztatu, odczyt z kompa i oczywiscie zapchany filtr DPF.


Zgodnie z zaleceniami producenta filtr powinien byc wymieniony przy 1tys. Niestety jestem w podrozy zagranica. Bardzo prosze o opinie znajacych temat. Filtr DPF to w pewnym uproszczeniu rodzaj tłumika w układzie wydechowym wypełnionego ceramicznym porowatym wkładem.


Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? Cały układ oczyszczania spalin z sadzy (czy jak kto woli cząstek stałych) jest nieco bardziej rozbudowany: składa się z sond mierzących ciśnienie spalin przed i za filtrem, czujników temperatury, oraz elektroniki sterującej procesem oczyszczania filtra, który. Działa dwojako – po pierwsze wychwytuje sadzę ze spalin, po drugie spala ją do dwutlenku węgla.


DPF-y są w pewnym sensie straszakami. Wielu kierowców boi się awarii tej części samochodowej. Bo jej naprawa jest kosztowna. DPF napełnia się sadzą i automatycznie ją wypala bez niepokojenia kierowcy komunikatami informujących o etapie procesu czy stopniu zapełnienia filtra.


Jak rozpoznać wypalanie się DPF? DPF już do niczego się nie nadaje. Pozostaje wówczas wymiana filtra, co niestety dość mocno obciąży nasz budżet domowy, chyba że zdecydujemy się na filtr regenerowany. Tym powinien zająć się Greenpeace.


Dopalanie w trasie jest dla mnie nie osiągalne w praktyce i bezcelowe - pewnie dużo kierowców pośrednio dotruwa tak środowisko np. Filtry dpf w samochodach z silnikami diesla to - według wielu polskich kierowców - zbędny dodatek. Przecież to nie ich interes, niech się martwią ekolodzy.


Ale wycinanie filtrów dpf ma konsekwencje i może skończyć się kłopotami np. Filtry DPF są przecież zakładane w trosce o środowisko naturalne i jakość powietrza, którym wszyscy oddychamy. Usuwając taki filtr stajemy się takimi samymi trucicielami jak ci, którzy palą w piecach plastikowymi butelkami. FAP czy wycinać DPF DPF dpf usuwac czy nie FAP filtr czastek stalych filtr dpf usunięcie.


Szukałem ale identycznego przypadku nie znalazłem wiec postanowiłem napisać i poprosić o pomoc. Okazuje się jednak, że nie jest to element bezobsługowy. Jak dbać o nasze auto i jak nim jeździć, by DPF służył nam jak najdłużej? To wydatek na sam filtr, do tego dochodzą jeszcze prace serwisowe. Dlatego warto dbać o filtr cząstek stałych, pamiętając o odpowiednim stylu jazdy i właściwej eksploatacji silnika.


Kilka porad - zapchany filtr DPF objawy, przyczyny i skutki. Jak wypalić DPF - to zazwyczaj nie wymaga kosmicznych technologii - wystarczy zdrowy rozsądek. Jak kogoś DPF(FAP) zacznie uwierać na chwilę obecną nie ma problemu z usunięciem mechanicznym jak i softwarowym takiego filtra, a jeśli soft nie ma takiej opcji, to można zastosować symulator takiego filtra i również mamy problem z głowy. WItam Mam pytanie odnosnie filtra czastek stalych DPF.


TDCI 1KM - ma przejechane 1tys km.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty