środa, 11 października 2017

Podałem dane osobowe przez telefon

Pytanie: Podawanie danych osobowych przez telefon osobie dzwoniącej z telefonu komórkowego czy mają prawo? Banking - dyskusja Witam, Proszę Was o radę spotkałam sie pierwszy raz z czymś takim dzwoni do mnie osoba-kobieta,. Wiele sklepów oferuje karty podarunkowe czy lojalnościowe. Mamy na nich pewną pulę pieniędzy do wydania, a jedyne, czego producent takiej karty potrzebuje, to nasze dane.


Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie, bądź napisał e-maila, nie masz żadnej pewności odnośnie tego, że jest tym za kogo się podaje. Nie wiem, jaki bank, operator komórkowy itp.

WYPYTYWANIA rozmówcy o dane osobowe. Do mnie zawsze jak dzwonili, to przede wszystkim pytali czy to ja (podajac moje imie i nazwisko), przedstawiali mi ofertę, a dopiero kiedy byłem zainteresowany ofertą i decydowałem się na zawarcie umowy wymagali potwierdzenia danych. Telefon o szóstej rano z żądaniem podania danych osobowych.


Rozmówca przedstawia się, że jest z firmy windykacyjnej. W takich sytuacjach lepiej być wyspanym, bo możemy wpaść w kłopoty. Nie moglam tak bez radnie czekac i pojechalam do gminy opowiedzialam swoja sytuacje ze podalam swoje dane osobowe z nr dowodu i pesel osobie przez tel.


No i uniewaznili mi dowod mam nadzieje ze juz teraz nawet jesli ktos probowal cos na mnie wziasc bedzie to nie mozliwe. Informują przez telefon o wypadku z udziałem najbliższych członków rodziny i nakłaniają do opłaty związanej z wypadkiem. Wykorzystują łatwowierność i brak wiedzy osób w podeszłym wieku.

W artykule przedstawiono stanowiska wyrażone w orzecznictwie, przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz przedstawicieli nauki prawa. Pliki typu „cookies” („ciasteczka”), to informacje, zapisywane przez przeglądarkę użytkownika, obejmujące zawartość tekstową które mogą zawierać dane osobowe w postaci adresu IP komputera oraz unikalnego identyfikatora urządzenia zapisanego w pliku. Rozporządzenie o ochronie danych osobowych nadchodzi. Już maja wszystkie firmy będą musiały się do niego stosować. W tym odcinku wyjaśnimy, czym są dane osobowe.


A siedemnastolatki, szesnastolatki - to mają podać przez ścianę internetu w zębach zgodę rodzica i jego numer dowodu? O tym, że takich danych się nie podaje to wiem - ale większość przypadków oszust wymaga jeszcze PESELu, którego bym tutaj nie podawał. W celu przetwarzania danych osobowych wymagana jest więc zgoda osoby, której dotyczą. Jaka ochrona danych osobowych.


Leżą te dane penie w szafie i każdy ma do nich dostęp. Kilka lat temu się o tym przekonałam. Zmarła moja mama i mój tato jako główny lokator dwa tygodnie. Nie tylko Link… ostatnio wpłatomat uszkodził mi banknot i żeby złożyć reklamację musiałem podać numer karty przez telefon, po odmowie, operator infolinii (euronet) powiedział, że nie może przyjąć reklamacji.


Wysłałem jeszcze maila do euronetu o oficjalne stanowisko i … potwierdzili, że mają takie procedury. W powszechnym obrocie coraz częściej spotykamy się z pojęciem danych osobowych. Czy jednak uświadamiamy sobie czym dokładnie są dane osobowe, czym jest GIODO, co oznacza przetwarzanie danych osobowych oraz jakie obowiązki są związane z przetwarzaniem danych osobowych? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule. Dane osobowe zwykłe mogą być też przetwarzane, jeśli jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, albo dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych lub odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.


Czy numer telefonu to dane osobowe?

Zgodnie z definicją podaną przez GIODO jest to ciąg cyfr identyfikujący zakończenie sieci telefonicznej przypisane abonentowi przez operatora. Jego wybranie za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych (telefon, telefaks, modem) powoduje nawiązanie połączenia z. Można zażądać usunięcia go z bazy danych. Numer telefonu to dane osobowe. Jeżeli tego zażądamy, to dzwoniący do nas telemarketer będzie miał obowiązek usunięcia naszego numeru.


Podane przez Użytkownika dane osobowe nie podlegają weryfikacji, a system Anuluj Dług nie ponosi odpowiedzialności za wygenerowanie dokumentów lub przyjęcie zlecenia prowadzenia spraw sądowych w postępowaniu upominawczym lub postępowaniu upominawczym elektronicznym na osoby fikcyjne, lub w czyimś imieniu bez zgody tej osoby. Na gruncie RODO obowiązki informacyjne administratora danych osobowych uległy znacznemu poszerzeniu. Dotyczy to zarówno sytuacji, gdy dane zostały zebrane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, jak i pośrednio, od innego podmiotu. Nowe przepisy a zasady udostępniania danych osobowych Sergey Nivens - Fotolia.


W związku z brakiem regulacji dotyczącej zasad udostępnienia danych osobowych, a nawet samej definicji ustawowej udostępniania, od chwili wejścia w życie nowych przepisów udostępnienie danych osobowych wymagać będzie szczególnej staranności. RODO przynosi przełomowe zmiany, dodatkowe wymogi i wytyczne. Wprowadza również nowe definicje danych, co w sposób.


Po pierwsze jest to rodzaj przetwarzania danych osobowych, a więc wierzyciel musi w takim przypadku podać podstawy prawne takiego działania, które są wymienione w art.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty