piątek, 5 maja 2017

Obowiązek pochówku rodzica

Rozwód rodziców a obowiązek pochówku dzieci wobec ojca - napisał w Sprawy rodzinne: Witam, Bardzo proszę o pomoc w sprawie która dotyczy mojej narzeczonej i jej siostry. Ojciec odszedł od nich kilkanaście lat temu, mama dostała rozwód. Na córki płacił orzeczone przez sąd alimenty (przez pewien czas go musiał komornik o to ścigać).


Jeżeli rodzice znajdują się w niedostatku, a dzieci są w stanie zapewnić im środki utrzymania, mają obowiązek płacenia rodzicom alimentów. Pochówki komunalne regulują ustawa o pomocy społecznej, która co do szczegółów odsyła do uchwał rad gmin, oraz ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych. ZASIŁEK Z GMINY W wyjątkowych wypadkach obowiązek pochówku zmarłego może spaść na gminę. Obowiązki rodziców wobec dziecka.


Rodzice wychowują dziecko pozostające pod ich władzą rodzicielską i kierują nim. Otrzymałem telefoniczną informację z MOPS-u o śmierci mojego ojca. Nie utrzymywałem z nim żadnych kontaktów od około lat. Wiem, że miał jeszcze córkę ze związku z jakąś kobietą.


Pani z MOPS-u oznajmiła, iż tylko ja jestem osobą pracującą i na mnie spada obowiązek pochowania ojca. Pamiętać należy, iż obowiązek alimentacyjny dotyczy zarówno rodziców na rzecz dzieci oraz dzieci na rzecz swoich rodziców. Jedyną przesłanką do powstania obowiązku jest stan niedostatku rodziców. Jak wynika z przepisów, najpierw o alimenty rodzice powinni się zgłosić od swoich małżonków, a potem od swoich dzieci.


Oznacza to przede wszystkim obowiązek i prawo do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka z poszanowaniem jego godności i praw. W tym celu mogą i powinni działać jako przedstawiciele ustawowi dziecka. Re: Zasady chowania zmarłych w polskim systemie prawnym. Witam-co to za komentarze skoro są zawarte same pytania i watpliwości,a gdzie odp. Koszty pochówku nieubezpieczonego, bezdomnego ojca.


Witam, trochę forum przeszukałem, ale ciężko mi sklecić z wszystkich postów konkretną odpowiedź. Problem jest następujący: Moja żona z ojcem nie widują się od ok lat odkąd stracił pracę dom,generalnie wszystko co miał i. Re: Władza rodzicielska - prawa i obowiązki rodziców wobec dziecka. Kodeks rodzinny i opiekuńczy § 1. Mam ograniczonom wladze dzieci w placuwcr 16letnia curka miala trudne przezycia mimo to umiescili ją w placuwce wychowawczej jest na skraju zalamania od dawmauwi ze chce do mamy nikt nie slucha a teras szukajom psychiatry blagm o pomoc dla niej.


Krewnych w tym samym stopniu obciąża obowiązek alimentacyjny w częściach odpowiadających ich możliwościom zarobkowym i majątkowym. Internetowa Społeczność Rodziców. To Portal dla rodziców tworzony przez rodziców. Szczegółowy opis ciąży – tydzień po tygodniu, fazy porodu – przełam swój strach i nie bój się pytać.


Obowiązek pochówku rodzica

Podstawowym obowiązkiem każdego dziecka jest pomoc we wspólnym gospodarstwie. Pojęcie to jest szersze niż gospodarstwo domowe i może obejmować również obowiązek pomocy w gospodarstwie produkcyjnym rodziców. Powszechnie przyjmuje się, że obejmuje ono również pomoc w prowadzonej przez rodziców lub rodzica działalności gospodarczej. Jest niemało rodziców, którzy kochają swoje dziecko, troszczą się, by było dobrze odżywione, by miało dobre warunki do nauki, by było czysto i ładnie ubrane. Naszym obowiązkiem jest dopilnowanie, aby dziecko do szkoły przyszło po posiłku , a w tornistrze czy plecaku miało drugie śniadanie.


Miejsce do nauki to miejsce pracy ucznia. Prawo czy obowiązek pochówku? Przepisy, które dały kobietom po poronieniu prawo do pochowania dziecka, doprowadziły do absurdów. Od kilku lat opiekuję się moją 86-letnią mamą, która po przebytych chorobach wymaga całodobowej opieki.


Mam siostrę, która jednak całkowicie lekceważy stan naszej mamy i moje prośby o jakąkolwiek pomoc. Nawet nie mogę wraz z mężem wyjechać na kilka dni urlopu. Już nie wspomnę, że oboje pracujemy na etatach.


Proszę mi doradzić, czy są jakieś przepisy, które narzucają. Ustawa jednak reguluje głównie kwestie związane z zakładaniem, utrzymaniem, i zamykaniem cmentarzy (zarówno komunalnych jak i wyznaniowych) oraz techniczne kwestie związane z pochówkiem osób zmarłych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty