piątek, 16 stycznia 2015

Co robi hr business partner

Agnieszka Syguła, Starszy konsultant w Zespole Doradztwa HRM partners SA, agnieszka. Pierwsze badanie roli HR biznes partnerów w polskich firmach przeprowadzone przez HRM partners pozwala przyjrzeć się bliżej codziennej pracy oraz najbardziej typowym obowiązkom HR biznes partnerów, a także sformułować przewidywania na temat rozwoju tej funkcji w kolejnych latach. Jest niezależnym partnerem wspierającym biznes od strony spraw personalnych.


Sama koncepcja wsparcia biznesowego HR pojawiła się w połowie lat 90-tych. Co wyróżnia HR business partnera od zwykłego „haerowca”? Na pewno wyjątkowo dobra znajomość biznesu, w którym pracuje.

Od osoby na tym stanowisku oczekuje się nie tylko biegłości w zagadnieniach związanych z obszarem personalnym, takich jak rekrutacja, ocena pracownika, czy badanie jego zaangażowania, lecz także dopasowanie. Badanie roli HR biznes partnerów pozwala poznać ich codzienną pracę, najważniejsze obowiązki oraz przewidzieć rozwój HR biznes partnerów w kolejnych latach. HR Business Partner – moda czy realna potrzeba? Funkcja serwisowa czy c hallenger biznesu ? Wątek dokładnego przetłumaczenia stanowiska na język polski często przysparza problemów wśród szefów personalnych. HR Biznes Partner – kim jest, czym się zajmuje, jakie ma kompetencje?


I kluczowe pytanie – jak ta rola wyglądała w przeszłości? Uwaga wprowadzam kolejne modne pojęcie HR Talent. Tak, idealny dla pracodawcy HR Partner powinien posiadać HR Talent.

I tu można wymieniać, a lista robi się dłuższa i dłuższa. Wywiad powstał we współpracy z organizatorami podyplomowych studiów „Talent Management in Tech Companies”, które będą realizowane na krakowskiej AGH. A gent Zmiany czy Forward Manager ? Co sądzisz o narzędziach HR narzucanych z centrali? Poznaj wskazówki, których po prostu m-u-s-i-s-z się trzymać. Nowa nazwa stanowiska, ale czy także nowe umiejętności?


W rozwiniętych organizacjach o wysokich standardach HR rola HR BP jest dedykowana do konkretnego obszaru biznesowego w ramach jednej firmy. Zarówno studenci, jak i doświadczeni praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywała najlepsze praktyki i wskazywała źródła inspiracji. Truizmem powinno być stwierdzenie, że jednym z kluczowych zadań działów HR jest ścisła współpraca z zarządem i managerami jednostek biznesowych.


Inicjowanie zmian, wspieranie merytoryczne, a przede wszystkim strategiczne to podstawowe wyzwania HR jako skutecznego partnera dla biznesu. Zarówno studenci jak i praktycy cały czas poszukują wiedzy, która wyjaśniałaby nie tylko teoretyczne aspekty roli i kompetencji na tym stanowisku, ale też pokazywałaby najlepsze praktyki i wskazywała źródła inspiracji. Autorzy książki to wybitni praktycy, którzy podjęli się wyzwania jakim jest selekcja i synteza. Chcesz poznać wynagrodzenia na stanowisku Hr Business Partner? Sprawdź jak zmieniają się zarobki w zależności od wykształcenia, poziomu stanowiska i stażu pracy.


Porównaj się z innymi i stwórz indywidualny raport. Jego głównym zadaniem powinno być budowanie strategii HR dla organizacji. Aby móc tego dokonać, potrzebuje wszechstronnej wiedzy biznesowej z różnych obszarów.


Celem głównym szkolenia jest zmiana mentalna w myśleniu o roli HR.

Celem jest nauczenie uczestnika bycia doradcą, konsultantem wewnętrznym dla biznesu dostarczającym adekwatne do potrzeb wsparcie i rozwiązania. Czasopismo powstało jako odpowiedź na nowe wyzwania stojące przed działami HR, takie jak rynek pracownika, pogoń za cięciem kosztów i zwiększaniem efektywności, nowe wymagania młodej kadry. HR BUSINESS PARTNER – certyfikowany kurs.


Szkolenie skierowane jest do osób, które posiadając już pewne doświadczenie w ZZL przygotowują się do objęcia roli HRBP. Wskazuje w jaki sposób efektywnie wykorzystać HRBP w zakresie pięciu podstawowych ról: animatora rozwoju kapitału ludzkiego, eksperta, partnera strategicznego, agenta zmiany i rzecznika pracowników. Prezentuje metody współpracy między HRBP a zarządem, dyrektorami i kierownikami w zakresie analizy twardych i. Pracownik ma możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i awansu, np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty