Niedawno podpisałem umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości i wynikł zupełnie nieoczekiwany przeze mnie problem. Jestem właścicielem nieruchomości (dom mieszkalny oraz działka), którą zamierzam sprzedać. Kupujący do zawarcia aktu notarialnego zażądał, abym dostarczył do notariusza - oprócz dokumentów związanych z nieruchomością - zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami od urzędu skarbowego i ZUS-u. Odmówił, gdyż jak rozumiem jest zadłużony i nie ma z czego.
Posts about zaświadczenie o niezaleganiu written by Bartosz Dolinkiewicz.
Nabycie nieruchomości od firmy. Kupując jakąkolwiek nieruchomość, która jest powiązana z działalnością gospodarczą – wchodzi w majątek firmy – zachowaj szczególną ostrożność. Chcesz uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające zaległość podatkową? Taki dokument jest ci potrzebny, jeśli np. Sprawdź poniżej, jak możesz je uzyskać.
Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą. Zaświadczenia z ZUS i US przy sprzedaży lokalu.
Starostwa Powiatowego – potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty (o której mowa w art. ust. ustawy o lasach) określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej. W tej kwestii istotne jest aby było to zaświadczenie informujące o tym, że nikt nie jest zameldowany, nie zaś zaświadczenie informujące o osobach wymeldowanych. W większości transakcji sprzedaży mieszkania (lokal stanowiący odrębną własność) powyższe dokumenty mogą być wystarczające.
Dobrą praktyką jest uzyskanie przed sprzedażą takiego zaświadczenia. Sprzedający może pozyskać je od zarządcy nieruchomości bądź ze spółdzielni mieszkaniowej. Kupno nieruchomości na rynku wtórnym.
Jeśli natomiast nieruchomość jest obciążona hipoteką, sprzedający powinien okazać zaświadczenie z banku o. Nabywcę nieruchomości, który w dobrej wierze działa w oparciu o treść księgi wieczystej, chroni rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych (art. ustawy o księgach wieczystych i hipotece). Sprzedaż działek leśnych, także tych zabudowanych, utrudnia konieczność uzyskania zaświadczenia. W sprawach, które nie będą budziły wątpliwości, zaświadczenie wydamy Ci od ręki. Jeśli nie będziemy mogli wydać Ci zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, wydamy decyzję odmowną.
Czy można to zrobić przez Internet? Ile należy zapłacić i jak długo trzeba czekać? Druki wniosków o wydanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatku od nieruchomości oraz w wieczystym użytkowaniu gruntu (dotyczy osób fizycznych) Pliki.
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zachęca do korzystania z e-usługi dostępnej na portalu Biznes. Wniosek do urzędu można złożyć online i już w ciągu dni odebrać zaświadczenie drogą elektroniczną.
Może to być akt notarialny umowy sprzedaży, darowizny lub zamiany. W sytuacji, gdy nieruchomość weszła w posiadanie właściciela na skutek przeprowadzonego postępowania spadkowego- konieczne będzie okazanie dokumentu poświadczającego o dziedziczeniu nieruchomości. Znaleziono interesujących stron dla frazy wniosek o niezaleganie w podatkach w serwisie MSP. Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce w terminie dniu licząc od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej. Do sprzedaży nieruchomości konieczne jest skompletowanie wymaganych przez notariusza dokumentów bez których nie dojdzie do finalizacji transakcji.
Jednym z takich dokumentów jest zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn. Co w sytuacji gdy nie złożyliśmy deklaracji i nie opłaciliśmy podatku od spadków i darowizn? Jak uzyskać zaświadczenie z urzędu skarbowego?
Podstawę do wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości, związanych z działalnością gospodarczą, stanowi zgoda podatnika wyrażona na piśmie, z jego podpisem i pieczęcią używaną dla celów tej działalności. Niemniej, zaświadczenie o niezaleganiu na wniosek Czytelnika zostanie wydane jednak będą zawarte nieuiszczone zobowiązania podatkowe. Sprzedaż mieszkania z niespłaconym kredytem hipotecznym jest dziś często spotykana.
Wtedy takie zaświadczenie nie jest wymagane – tłumaczy Iwona Radomska. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z płatnością. Okazuje się więc, że dochodzi do problemowej sytuacji, w której notariusz nie będzie mógł dokonać tej czynności na jakiej nam konkretnie zależało.
Dlatego niestety wcześniej warto się postarać o takie zaświadczenie a dopiero w kolejnym kroku można myśleć o dokładnym ustaleniu terminu sprzedaży nieruchomości. Niekiedy dochodzi do sytuacji, w których podmioty te ubiegają się o taki dokument w trakcie trwania postępowania odwoławczego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.