czwartek, 14 lipca 2016

Czy wyciągać kartę z tachografu na weekend

Przepisy nie określają, kiedy należy wyjąć kartę. Mówią jedynie o tym, że należy stosować kartę w każdym dniu, w którym prowadzi się pojaz oraz że nie wyjmuje się karty przed zakończeniem dziennego okresu pracy (oczywiście z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest to uzasadnione). Natomiast kwestia używania tachografu w trakcie oddalenia się od pojazdu jest uwarunkowana tym, czy. Forum - karta kierowcy nie wyjęta. Czy powinieneś wyciągnąć kartę z tachografu na pauzie mimo, że przebywasz w pojeździe?


Artykuł został przygotowany we współpracy Jakuba Ordona, Eksperta OCRK w zakresie ITD i PIP wraz z redakcją etransport. Kartę kierowcy należy stosować w każdym dniu, w którym prowadzi się pojazd. Nie wyjmuje się jej przed zakończeniem dziennego okresu pracy (oczywiście z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest to uzasadnione). W przypadku przekroczenia dopuszczalnych norm przepisów socjalnych albo innych zdarzeń, kierowca. A więc ostatnio jakiś kolega powiedział mi że jak kończę pracę i wyciągam kartę z tachografu to selektor wcześniej powinienem ustawić na łóżko.


Karta kierowcy to istotny dokument, którego podczas niemal każdego sprawdzania pojazdu wymagają organy kontrolujące. Jeśli kierowca kończy pracę, wyciąga z tachografu kartę i nie okazuje się zaświadczeniem o działalności, ani nie dokona wpisu manualnego podczas następnego podjęcia przewozu, wówczas podczas kontroli otrzyma mandat w wysokości 5zł. A jak to jest gdy wjeżdżam za granicą na rozładunek i załadunek i auto przekazuje komuś kto się tym zajmuje a ja ide do pokoju kierowców na np. Ostatnio zakupiliśmy samochód z tachografem cyfrowym i zatrudniliśmy nowego kierowcę.


Problem dotyczy obowiązku wyjmowania karty kierowcy. Pracownik twierdzi, że nie musi wyjmować karty z tachografu. W moim przekonaniu powinien ją wyjąć, kiedy oddala się od auta np.


Pozostawienie karty w tachografie w przypadku kontroli jest pierwszym elementem, który mówi kontrolującemu, że spędziłeś weekend w aucie. Ciężko będzie udowodnić, że było inaczej! W Twoim przypadku na każdy weekend kartę wyciągałbym z tacho i wkładał kiedy zaczynam pracę po odpoczynku. Nie rozumiem co ma symulator tachografu do tego co mam zrobić jeżeli jadę dni na cyfrowym, na analogowym i znowu cyfrowy ja wiem jak się obsługuje tachograf tylko nie wiem czy mam zrobić wpis manualny czy mam nic nie robić bo czytałem gdzieś że muszę mieć zaznaczone wszystkie aktywności a tarczki i dane z karty to moje aktywności i niby nie muszę robić wpisu ale nie wiem w. Jak pobrać dane z tachografu a jak z karty przez tachograf - co to jest blokada firmowa i do czego służy - jakie dane można pobrać z tachografu - gdzie jest gniazdo pobierania danych w tachografie.


Wydruki z tachografu cyfrowego - kiedy wykonywać wydruki - jakie wydruki można wykonać. Gdzie i jak wyrobić kartę kierowcy - gdzie. Tachospeed to najbardziej profesjonalny program na rynku do automatycznej analizy i interpretacji czasu jazdy, odpoczynków, przerw i dyżurów kierowców. Bezbłędnie odczytuje dane z wykresówek tachografu analogowego oraz kart kierowców i tachografu cyfrowego (również danych z GPS).


Zatwierdzenie kraju powoduje wpisanie stanu licznika na kartę. Jeżeli na wyświetlaczu tachografu cyfrowego pojawi się komunikat usterki lub zdarzenia np. Posługiwanie się kartą kierowcy nie zwalnia z obowiązku posiadania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu.


Po zakończeniu pobierania (informuje o tym czytnik a na wyświetlaczu tachografu pojawia się napis : pobieranie ukończone ). Odłączamy czytnik od tachografu i wyciągamy kartę przedsiębiorstwa a następnie kartę kierowcy wpisując kraj zakończenia. Tachograf, czyli urządzenie kontrolujące czas pracy kierowcy cieżarówki lub autokaru, bardzo łatwo oszukać. Jak się okazuje, wielu kierowców robi to nagminnie. Nie zawsze rozpoczyna się jazdę tam gdzie się ja zakończyło dla kontrolujacego nie musi to być takie oczywiste, bo w niektórych firmach kierowcy często zmieniają auta, np na przerzutach auta nie zjezdzają do bazy, tylko dojezdzają do nich kierowcy, dlatego, dla świetego spokoju lepiej zawsze robić rozpoczęcie i zakończenie. Kartę wylogowuje się z tachografu po zjeździe do bazy, na co najmniej 9-godzinny odpoczynek względnie w przypadku konieczności przemieszczenia pojazdu po terenie bazy.


Kiedy sczytywać dane z tachografu i karty kierowcy. Wspomniane regulacje prawna nakazują sczytywanie danych z tachografu cyfrowego co najmniej raz na dni. Ustawa nie ogranicza podmiotu odpowiedzialnego w maksymalnej ilości odczytów.


Taki obowiązek ciąży na każdym przewoźniku lub podmiocie wykonującym przewozy drogowe, ale także.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty