wtorek, 25 sierpnia 2020

Formy spędzania czasu wolnego ankieta

Formy spedzania wolnego czasu - ankieta. Czy uważasz, że pieniądze mają wpływ na formy spędzania wolnego czasu przez ciebie? DZIĘKUJEMY Małgorzata Skwierz.


Poniższa ankieta jest anonimowa. Proszę o szczere odpowiedzi na pytania. Ankieta dotyczy form spędzania wolnego czasu.


Nie mam b) Mam w dni powszednie c) Mam podczas weekendu d) Mam podczas świąt 2) O jakiej porze ma Pan. Rano b) Popołudniu c) Wieczorem 3) Czy w wolnym czasie uprawia Pan(i) jakieś sporty? Tak uprawiam b) Nie uprawiam 4) Jeżeli uprawia Pan(i) sporty to proszę podać jakie? Analiza ankiety dotyczącej form spędzania czasu wolnego przez uczniów oraz gier i zabaw, w które grają. W ankiecie wzięło udział uczniów.


Na pytanie 1: Ile masz wolnego czasu w dniu nauki szkolnej po powrocie do szkoły, odrobieniu zadań, nauce, zajęciach dodatkowych itp. IáIeå: — iloáé czasu wolnego vypežniaðqce go treécl, — wyåašnienie, czy sposoby spÊdzania czasu wolnego zgodne z wymogami higieny, — sposób spedzania wakacði letnich przez dziecl nieðskie wieóskie, — tAziaÈ szkožy w organizowaniu róŽnych form wypoczynku dla uczni ów. Witamy, jesteśmy studentkami V roku Turystyki i rekreacji na poznańskim AWF. W ramach zaliczenia przedmiotu Projektowanie Czas Wolnego, jesteśmy zobowiązane do przeprowadzenia poniższej ankiety dotyczącej czasu wolnego osób interesujących się Motocyklami (z naciskiem na Harleyowców). Jesteśmy uczniami, realizującymi w bieżącym roku szkolnym projekt eSzkoła – Moja Wielkopolska.


Ile czasu dziennie spędzasz przed telewizorem? Czy pomagasz w wypełnianiu obowiązków domowych? Czy lubisz aktywne formy spędzania wolnego czasu? Tylko ankietowanych spędza czas wolny czytając 8. Z odpowiedzi udzielonych przez uczniów i rodziców dzieci nie uczęszcza na żadne zorganizowane formy spędzania czasu wolnego 9. Sposobów jest mnóstwo, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Oto najlepszych pomysłów na aktywne spędzanie wolnego czasu: Spacer – najłatwiej dostępna, najtańsza i najprzyjemniejsza forma spędzania wolnego czasu.


Nie trzeba mieć ani specjalistycznego sprzętu ani świetnej kondycji. Kwestia czasu wolnego staje się coraz bardziej istotna, a to, w jaki sposób ludzie mogą i chcą go spędzać – oraz czy w ogóle nim dysponują – w coraz większym stopniu określa ich społeczną tożsamość. Inne formy spędzania wolnego czasu były wymieniane przez uczniów bardzo rzadko, w tym także uprawianie sportu (tab.


3). Najczęściej uczniowie zakreślali te odpowiedzi, które były zasugerowane w ankiecie, natomiast rzadko sami wymieniali inne formy sp ędzania wolnego czasu. Czas wolny to okres aktywności człowieka, który pozostaje mu do dyspozycji po wykonaniu zadań związanych z zaspokajaniem potrzeb życiowych oraz czynności obowiązkowych typu: nauka, praca, rodzina. Może być on różnie wykorzystany, mniej lub bardziej celowo zorganizowany. Do podstawowych funkcji czasu wolnego należą: funkcja twórcza, percepcyjna, rekreacyjna i uspołeczniająca.


Czas wolny w życiu dziecka ma szczególne znaczenie, gdyż efekty pracy wychowawczej zależą w dużym stopniu od tego, jaką ilością czasu dziecko dysponuje, jakie wpływy na niego oddziałują, gdzie i jak spędza czas wolny. Nr ankiety Czas wolny młodzieży gimnazjalnej Droga Koleżanko, Drogi Kolego, Chciałybyśmy się dowiedzieć, jak gimnazjaliści z naszego województwa spędzają swój czas wolny. Istotne miejsce zajmuje także pragnienie podróżowania, zwiedzania świata.


W aspiracjach z zakresu czasu wolnego dominuje przede wszystkim pragnienie posiadania dużej ilości czasu wolnego. Pięta wyróżnia również inne formy spędzania czasu wolnego, m. Turystyka – to forma czynnego wypoczynku poza miejscem stałego zamieszkania, związane z celami poznawczymi”. Zmienną zależną jest sposób zagospodarowania czasu wolnego przez młodzież, natomiast zmienną niezależną środowisko wychowawcze, z którego ona pochodzi.


Duża liczba pozytywnych odpowiedzi wskazuje, że pomysł spędzania przerw na świeżym powietrzu spotkał się z dużym zainteresowaniem i aprobatą ze strony uczniów. Uzyskane informacje pokrywają się ze spostrzeżeniami nauczycieli na temat częstotliwości korzystania przez dzieci z takiej formy spędzania czasu wolnego w szkole. Konstrukcja ankiety wymagała odpowiedzi na zróżnicowane pytania: wielokrotnego wyboru oraz podanie własnych propozycji na temat spędzania wolnego czasu. Po uzyskaniu odpowiedzi, dokonaliśmy próby analizy uzyskanych wyników. Badanie przeprowadzone dla ciekaweliczby.


Wręcz niedopuszczalną rzeczą jest to, by jedyną propozycją na spędzenie czasu wolnego było włączenie telewizora, komputera. Jest to tendencja ubożenia formy spędzania czasu wolnego, która nie tylko nie rozwija osobowości dziecka, ale nie stwarza również warunków do racjonalnego wypoczynku. Aktywność fizyczna i formy spędzania czasu wolnego wśród uczniów w wieku 12–lat. Celem pracy jest ocena podejmowania aktywności fizycznej oraz form spędzania czasu wolnego wśróduczniów. Zwracam się z wielką prośbą do wszystkich uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, liceów o wypełnienie mojej ankiety.


Ma ona na celu zbadać w jaki sposób spędzacie czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty