piątek, 4 marca 2016

Opisz bezludną wyspę

Na bezludną wyspę przypłynęłam po tym jak rozbił się mój statek i cała moja załoga zgineła. Sama nie wiem dlaczego tylko ja przeżyłam , może dlatego że bóg miał dla mnie specjalne zadanie. Trochę się bałam byłam sama nikogo nie było widać. To jest plan według którego trzeba to napisać: 1. Gdzie się znajduje, jej wielkość, kształt, ukształtowanie terenu najlepiej z lotu ptaka. Położyłam ją przy pobliskiej skale i postanowiłam rozejrzeć się po okolicy.


Wokół mnie rozbrzmiewał przyjemny świergot ptaków. Przyjrzałam się bliżej roslinom, które przypominały te, z moich podręczników. Po krótkim namyśle uświadomiłam sobie, że najprawdopodobniej jestem na bezludnej wyspie. Na to hasło wszyscy chyba wyobrażamy sobie ląd smutny i ponury.


Fale oceanu uderzają o samotne skały, a zimny wiatr wyje ponad nimi. Jednak w mojej wyobraźni jest całkowicie inaczej! To, że na wyspie nie mieszkają ludzie, nie oznacza, że to wyspa bez życia!


Przypadki Robinsona Crusoe” to przygodowa powieść Daniela Defoe, opowiadająca o losach angielskiego marynarza, który trafia na bezludną wyspę. Spędza tam prawie lat, aż wreszcie udaje mu się wsiąść na statek płynący do Anglii i wrócić do domu. Po znalezieniu się na bezludnej wyspie bardzo chciało mi się pić.


Postanowiłam odnaleść jakąś słodka wodę,żródełko lub rzeke. Niestety zajeło mi to dość dużo czasu,wyspa okazałą się ogromna. Jednak po pewnym czasie,zaczełam być bardzo głodna. Udało mi się znaleźć dzrzewa bananowe i palmy kokosowe.


To pozwoliło mi zapomnieć chwilowo o głodzie. Kogo zabrałbyś na bezludną wyspę? Jestem swoją drogą ciekawa, jak ta sztuka – bo film właśnie na podstawie sztuki powstał – wygląda na deskach teatru.


Mam wrażenie, że – ze względu na pewne ograniczenia teatru względem filmu – lepiej. Zwykłe płyty CD na nic się nie zdadzą na bezludnej wyspie. Chyba, że jako ozdoba lub element odbijający światło jako sygnał SOS… Bym odbijała promienie słoneczne od tej płyty żeby ktoś mnie uratował. Ale równie dobrze mogę nią przecinać owoce na wyspie.


Dzielimy uczniów na zespoły - najlepiej 3-osobowe. Ich zadaniem jest wcielenie się w rolę rozbitków. Płynęliście statkiem, który się rozbił. Znaleźliście się na bezludnej wyspie i musicie zorganizować sobie na niej życie lub spróbować wydostać się z niej. Temat bezludnej wyspy porusza ludzkość od dawna.


Jednym z częściej zadawanych pytań jest właśnie Co zabrałbyś na bezludną wyspę i w związku z tym nikt z nas nie powinien mieć problemu z odpowiedzią na to pozornie banalne pytanie. No bo któż z nas nie zastanawiał się choćby raz w życiu nad odpowiedzią? Raju na miarę naszych czasów. Kto z nas nie marzył nigdy, aby rzucić wszystko i uciec na bezludną wyspę? A jeszcze lepiej na wyspę nie do końca bezludną, taką, na której mieszka garstka ludzi.


Zżytych ze sobą, samowystarczalnych, całkowicie wolnych. Opowieść o tym, jak piękny sen zamienia się w koszmar. Wbrew pozorom przygody opisane przez anonimowego autora nie są współczesną wersją Przypadków Robinsona Cruzoe czy Wyspy skarbów. Grupa przyjaciół wyrusza na bezludną wyspę, w celu wzięcia udziału w turnieju, w którym do wygrania jest milion funtów na głowę.


Rozwiązywanie zagadek, nocleg pod gołym niebem, wyścig z innymi drużynami – zapowiada się ekscytujący wyjazd. Szukam filmów (albo jednego), gdzie para ląduje na bezludnej wyspie i musi sobie radzić. Pamiętam dwie sceny tylko nie bardzo wiem czy to były dwa rożne filmy czy jeden i ten sam.


Kobieta choruje, ma gorączkę, jest nieprzytomna, mężczyzna się nią opiekuje. Wyspa, na którą morze wyrzuciło Robinsona, okazała się bezludna, ale wbrew pozorom, raczej gościnna. Położona była na Morzu Karaibskim, gdzieś na 80° długości geograficznej zachodniej i 14° szerokości geograficznej południowej.


Jak się domyślał cudem uratowany rozbitek, było to z dala od uczęszczanych sz. Co byś zabrał ze sobą na bezludną wyspę, gdybyś miał ograniczenie do rzeczy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty